مقالات, مقالات در و پنجره

پنجره آلومینیومی بهتر است با یو پی وی سی ؟

پنجره آلومینیومی بهتر است با یو پی وی سی ؟

در معماری و ساختمان سازی مدرن اکثر ساختمان سازان دنبال راهی برای صرفه جویی در هزینه های انرژی هستند و البته که زیبایی نمای ساختمان نیز کمک زیادی به فرئش راحت تر ساختمان می کند . پنجره های یو پی وی سی این نیاز ها را رفع کردند و در کفه ترازو مطمئنا پایین تر از پنجزه های آلومینیومی و چوبی قرار می گیرند . در ادامه به بررسی مزیت های پنجره دوجداره نسبت به پنجره های آلومینیومی می پردازیم . پنجره آلومینیومی یا یو پی وی سی ؟

این مقاله توسط مجتمع تخصصی کسری انتشار داده شده است . 

جهت مشاهده سایت این شرکت کلیک کنید .

مقاومت فیزیکی

مقاومت پنجره یو پی وی سی در برابر حرارت بسیار بالاست و آتش نمیگیرد در مقابل پنجره های آلومینیومی اگر در معرض حرارت بالا و آتش قرار گیرند آسیب میبینند

اتلاف انرژی

پنجره یو پی وی سی نوعی عایق حرارتی محسوب میشود و از انتقال انرژی جلوگیری میکند. یکی از ویژگی های این نوع پنجره استفاده از پروفیل های چند حفره ای در ساخت آنهاست. این حفره ها با نوعی عایق مخصوص پر میشود که این امر عایق بودن پنجره را تقویت میکند.

آلومینیوم نوعی ماده رساناست که گرما و حرارت را از خود عبور میدهد. امروزه برای حل این مشکل در فریم های آلومینیومی, از ماده ای به نام ترمال بریک استفاده میشود.

مواد تشکیل دهنده

یو پی وی سی بسیار مقاوم و بادوام است و هیچ نوع ماده شیمیایی تولید نمیکند. در فرآیند تولید آلومینیوم مواد شیمیایی استفاده میشود که این مواد سرطان زا و خطرناک هستند.

مقاومت در برابر تغییرات محیط

پنجره یو پی وی سی مقاومت بسیار بالایی دارد و دچار خوردگی و پوسیدگی نمیشود.  پنجره آلومینیومی مقاومت پایینی در برابر آلودگی و تغییرات جوی دارد. این پنجره ها به مرور زمان دچار خوردگی شده و تغییر رنگ میدهد

ایجاد بخار و معیان در شیشه

پروفیل های یو پی وی سی به دلیل اینکه عایق حرارتی هستند مانع از ایجاد میعان میشوند ولی تغییرات دمایی و تفاوت دما در داخل و خارج از خانه باعث ایجاد میعان بر روی پروفیل های آلومینیومی میشود که به مرور زمان به آن آسیب میزند .

پنجره آلومینیومی یا یو پی وی سی
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.