مقالات, مقالات در و پنجره

انواع پنجره دوجداره upvc

انواع پنجره دوجداره

انواع پنجره دوجداره upvc

با توجه به افزایش آلودگی های محیطی از جمله آلودگی هوا یا آلودگی صوتی که شهر های کوچک و بزرگ را فرا گرفته ، دانشمندان و ساختمان ساز ها به دنبال بهبود یکی از اصلی ترین راه های ورود آلودگی به ساختمان یعنی درب و پنجره هستند . پیشنهاد اصلی آن ها استفاده از درب و پنجره upvc ببا شیشه های دوجداره یا سه جداره به جای درب و پنجره های فلزی یا چوبی است . در همین راستا با محتمع کسری همراه باشد تا انواع مختلف این پنجره ها را به شما معرفی کنیم :

برای مشاهده هر گروه از محصولات مجتمع کسری رو آن کلیک کنید 

1 – پنجره فیکس یا ثابت

پنجره فیکس یا ثابت بدون بازشو است و فقط جهت نمایش نمای بیرونی استفاده می شود . در انواع این پنجره اتلاف انرژی حداقل است . همچنین این پنجره ها عایق بسیار مناسبی برای صدا هستند . معمولا این پنجره ها با ترکیب سایر پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرند .

2 – پنجره دوجداره کشویی

پنجره دوجداره کشویی معمولا دارای دو لنگه می باشد . این لنگه با ثابت است یا متحرک . اگر یکی از لنگه ها ثابت باشد پنجره تنها از یک طرف باز می شود اما اگر دو لنگه متحرک باشند پنجره به هم از راست و هم از چپ باز می شود . پنجره کشویی نسبت به سایر مدل های پنجره دوجداره upvc اتلاف انرژِی بیشتری دارد و همچنین عایقی آن دربرابر صدا کم است . اما از مزیت های آن می توان به اشغال نکردن فضا هنگام باز و بسته شدن اشاره کرد .

3 – پنجره دوجداره تک حالته upvc

پنجره بازشو (تک حالته) از بغل به کمک لولاها به داخل و یا بیرون باز می شود و تهویه مناسب هوا را به وجود می آورد. بازشوی پنجره به نحوی به قاب پنجره متصل است که پس از بسته شدن پنجره حداکثری عایق بودن در مقابل اتلاف انرژی و ورود آلودگی صوتی را به وجود می آورد
در طراحی پنجره برای ساختمان ها از کنارهم قرار دادن لنگه های بازشو و لنگه های ثابت ترکیب های زیبایی بدست می آید. در ساخت پنجره های اتاق خواب ها و دیگر بخش های ساختمان استفاده از این نوع بازشو رایج است. این پنجره ها با توجه به کیفیت آن ها از قیمت مناسبی برخوردارند .

4 – پنجره دو حالته 

در این نوع بازشو امکان دو حالت از بازشو را داریم. حالت اول همان بازشوی تک حالته می باشد که چرخش لنگه بازشو روی محور عمودی است و حالت دوم لنگه بازشو بر روی محور افقی از بالا حدود 20 درجه باز می شود. در این حالت پنجره بدون اینکه حریم زیادی را اشغال کند، امکان سیرکولاسیون هوا را ایجاد می نماید. این پنجره جایگزین مناسبی برای پنجره های کشویی است . چرا که هم می توان تهویه هوا را بدون اشغال فضای زیاد داشت هم باز شدن کامل پنجره را در صورت نیاز .

5 – پنجره فرانسوی 

در این حالت دو لنگه بازشوی پنجره در دو محور عمودی مقابل هم باز می شوند. هم می توانند با ستون مشترک میانی و هم می توانند بدون ستون میانی اجرا شوند.

6 – پنجره فولکس واگنی

در این مدل از پنجره همانطور که از نامش پیداست بازشو همانند درب ون های فولکس واگن بصورت حرکت ترکیبی ریلی باز و بسته می شود. ولی در حالت کلی این پنجره یک نوع پنجره کشویی محسوب می شود که از بالا نیز باز می شود .

7 – پنجره سایبانی (tilt)

این نوع یراق آلات را اکثرا در سرویس ها استفاده میکنند و فقط از بالا به اندازه پنجره دوحالته باز میشوند از این بازشو برای گردش هوا در سرویس استفاده میشود مکانیزم این بازشو به صورت ساده بوده و برای استفاده در مکان های دیگر توصیه نمیشود.

پنجره لولایی بازشو کلنگی به نوعی از پنجره گفته می شود که فقط از سمت بالایی با زاویه ای تعیین شده باز میشود . این پنجره بیشتر در سرویس ها و یا در راهرو ها مورد استفاده قرار میگیرد .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.