مقالات, مقالات در و پنجره

نکاتی درباره نگهداری پنجره دوجداره upvc

نگهداری پنجره UPVC

نکاتی درباره نگهداری پنجره دوجداره upvc

نگهداری پنجره

قطعات، طراحی، تولید و نحوه نصب درب و پنجره Upvc بر طولانی تر بودن عمر این محصولات تاثیرگذار است ، اما نگهداری از پنجره upvc نیز بر افزایش طول عمر و بهبود کارایی آن تاثیرگذار است. در مقاله زیر برخی از نکات نگهداری از درب و پنجره upvc را بیان می کنیم.

در صورت رعایت نکات زیر عمر پنجره شما افزایش می یابد :

  • در بازه زمانی 3 تا 6 ماه ( بستگی به نوع یراق آلات و بازشو پنجره ) نیاز است که لولا های پنجره روغن کاری شود تا بازشو در طول زمان آسیب نبیند . برای روغن کاری بهتر است از روغن های رقیق مانند روغن چرخ خیاطی استفاده کنید.
  • باید از نزدیک شدن شعله مستقیم و یا براده های داغ به پنجره جلوگیری شود  .  بهتر است تیم نصب هنگام جوشکاری و یا فرزکاری روی پروفیل پنجره و شیشه دوجداره را بپوشاند.
  • انعطاف و نرمی بیشتر لاستیک های دور تا دور پروفیل  موجب عایق بندی بهتر در هر بار باز و بسته شدن لنگه بازشو می گردد. با گذشت زمان خاک  و گرد و غبار  بر روی لاستیک درزگیر می نشیند و موجب خشک شدن لاستیک می شود. بهتر است هر 6 ماه یکبار لاستیک درزگیر قسمت بازشو را با آب و صابون بشویید . در صورت از بین رفتن لاستیک درزگیر می توانید آن را جایگزین کنید .
  • در صورت مشاهده باز یا شل بودن پیچ ها و اتصالات پنجره نسبت به محکم کردن آن اقدام کنید. این موضوع نه تنها باعث افزایش اسطحلاک یراق آلات می شود بلکه بسیار خطر آفرین نیز است .

جهت مشاهده محصولات کلیک کنید

نگهداری پنجره

  • خارج شدن زیاد درب و پنجره Upvc از رگلاژ به مرور زمان موجب فشار به قطعات دیگر درب و پنجره خواهد شد. رگلاژ مجدد موجب بهبود عایق بندی بازشو خواهد شد . همچنین باعث افزایش عمر یراق آلات پنجره می شود .
  • هنگام استفاده از دستگیره پنجره دقت کنید اهرم آن در زوایای 0، 90 و 180 ( در صورت استفاده از بازشو های چند حالته ) قرار گیرد. در غیر این صورت موجب ساییدگی قطعات، پین ها و زاماک خواهد شد.
  • برای شستشوی پروفیل Upvc از مواد شوینده دارای بنزین، الکل، استن، تینر و … استفاده نکنید. استفاده از این مواد موجب آسیب رسیدن به لایه اولیه پروفیل خواهد شد.  در صورت استمرار در استفاده از این مواد تمام پروفیل آسیب می بیند .
  • پیشنهاد می کنیم برای باز ماندن لنگه در زوایای خاص از استوپر پنجره و مهار پنجره استفاده کنید .بهتر است پنجره لولایی در حالت عادی کامل باز باشد .
  • هنگامی که حالت دوم پنجره دوحالته باز است (بازشو از بالا) از چرخاندن دستگیره خودداری کنید.
  • شیارهایی با نام آبراه باران پنجره در پروفیل تعبیه شده که آب های ورودی به داخل پروفیل را به سمت بیرون پنجره هدایت می کند. بسته شدن این شیارها موجب باقی ماندن آب موجب اسیب رسیدن به پروفیل و لاستیک درزگیر خواهد شد.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.