مقالات, مقالات در و پنجره

ویژگی های ساختاری شیشه سکوریت

شیشه سکوریت

ویژگی های شیشه های سکوریت

شیشه های سکوریت از لحاظ خواص فیزیکی، نسبت به شیشه های معمولی قوی تر هستند. هر چه انقباض لایه های داخلی در حین فرایند تولید بیشتر باشد، باعث ایجاد تنش های فشاری بیشتری در سطح شیشه شده که با تنش های کشی در بدنه شیشه به تعادل خواهد رسید. برای شیشه هایی که جهت حرارت دیدن انتخاب می شود، این تنش فشاری در سطح شیشه باید حداقل ۶۹ مگاپاسکال (۱۰ هزار پوند بر اینچ مربع) باشد.جهت مصارف ایمنی این مقدار تنش فشاری باید به بیش از ۱۰۰ مگاپاسکال  (۱۵ هزار پوند بر اینچ مربع) برسد. هر چه تنش سطحی این دو افزایش یابد، در هنگام شکست، شیشه به قطعات ریز گرد و خرده های ریز دندانه ای تقسیم می شود. این ویژگی شیشه های سکوریت، آنها را جهت کاربرد در برابر فشارهای بالا و مقاومت به انفجار ایمن خواهد ساخت.

جهت مشاهده محصولات کلیک کنید

گسترش تنش های وارده به شیشه

این تنش فشاری است که به شیشه های سکوریت مقاومت بیشتری می بخشد. علت آن است که شیشه های معمولی آنیل شده که معمولاً تنش داخلی ندارند، در فرایند تولید ترک های سطحی بسیار ریزی در ساختارشان ایجاد می شود که با اعمال کمترین تنش سطحی، این ترک در ابعاد بزرگ تر و سطح شیشه گسترش خواهد یافت. به محض آنکه این گسترش شروع شود، تنش های سطحی افزایش یافته و حتی باعث سرعت بخشیدن به این گسترش تَرَک مانند سرعت صوت در اجسام می شود. در نتیجه، شیشه های آنیلی بسیاری شکننده هستند و در اثر کمترین نیرو در شکل های تیز و نامنظم شکسته می شوند. هرگونه برش یا سنگ زنی باید پیش از عملیات حرارتی سکوریت سازی انجام شود. برش، سنگ زنی و ضربه های شدید پس از عملیات حرارتی شیشه های سکوریت، باعث شکستن شیشه خواهد شد.

[su_button url=”http://upvcco.com/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-upvc/” target=”blank” style=”glass” background=”#0d0074″ color=”#ff9017″ size=”15″ wide=”yes” center=”yes” icon=”icon: cart-plus” icon_color=”#ff9017″]جهت مشاهده قیمت ها کلیک کنید[/su_button]

مشاهده عملیات حرارتی

نتیجه ی عملیات حرارتی به کمک نورهای قطبی شده و یا استفاده از عینک های آفتابی پولارایز قابل مشاهده است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.