مقالات, مقالات در و پنجره

مروری بر انواع باز شو پنجره upvc

مروری بر انواع بازشو ها

مروری بر انواع باز شو پنجره upvc

پنجره فیکس

پنجره های فیکس upvc همانطور که اسم آن ها مشخص است بازشو ندارند و بیشتر جهت استفاده از نور یا دیدن فضای بیرون طراحی شده اند و در محل های قابل استفاده است که نیازی به بازشو برای ورود و خروج هوا و نظافت نداشته و صرفا جهت تعبیه نور مناسب مکان استفاده می شود .

برای دیدن این دسته از محصولات مجتمع کسری روی عکس زیر کلیک کنید .

پنجره فیکس مقاله 4

پنجره فرانسوی یا overhung

پنجره فرانسوی یکی از زیباترین و پرکاربردترین پنجره ها برای نصب در ساختمان به ویژه در قسمت پذیرایی و نشیمن خانه است. این پنجره از دو لنگه پنجره لولایی تشکیل شده است که در خلاف جهت یکدیگر ( راست بازشو و چپ بازشو) باز می شوند . این مدل از پنجره ها که به صورت لولایی بوده و قابلیت بازشو از کنار و همچنین بالا را دارد بدون ستون عمود بین دو لنگه بازشو طراحی شده اند . که مصرف کننده بتواند بدون مانعی ظاهری در داخل پنجره از کل بازشو پنجره استفاده کند و مناظر را راحتتر استفاده کند . هم می توانند با ستون مشترک میانی و هم می توانند بدون ستون میانی اجرا شوند.

برای مشاهده پنجره های فرانسوی گروه کسری روی لینک زیر کلیک کنید .

 

فرانسوی مقاله

پنجره فولکس واگنی

این مدل از پنجره ها ترکیبی از سیستم لولایی دو حالته و سیستم کشویی می باشد که با استفاده از پروفیل  لولایی و یراق آلات مخصوص به صورت کشویی قابل استفاده می باشد

تفاوت آن با سیستم کشویی در بحث عدم وجود ریل بوده که با استفاده از پروفیل لولایی و جک های مخصوص باز شو در ابتدا به اندازه 15 سانتی متر از جایگاه خود به داخل فاصله گرفته و توسط ریل جانبی و بازو ها به کنار هدایت می شود مطابق درب های ماشین های فولکس واگنی قدیمی یا ماشین های وَنِ موجود.

ضعف یا محدودیت این سیستم که بسیار پر اهمیت است دو مورد می باشد :

  • قیمت بالای یراق آلات استفاده شده
  • نگهداری و تعمیرات پر هزینه تر نسبت به کشویی

جهت مشاهده محصولات فولکس واگنی کسری روی عکس زیر کلیک کنید

فولکس واگونی مقاله

 

پنجره کشویی

پنجره کشویی بدلیل بهره وری کمتر در زمینه جلوگیری از اتلاف انرژی نسبت به انواع دیگر بازشوها ، این روزها کاربرد خود را کم کم از دست می دهد. تولید کنندگان در طراحی پنجره به همین دلیل سعی می کنند تا حد امکان از دیگر انواع بازشوها برای قسمت های مختلف ساختمان استفاده کنند.

این مدل از پنجره ها که به صورت ریلی یا کشویی بازشو در حرکت است و فضای داخل اتاق را اشغال نمی کند یکی از محبوبترین نوع پنجره از نظر مصرف کننده گان است.

این سیستم که به دو صورت پروفیل تک ریل یا جفت ریل قابل عرضه می باشد .

برای مشاهده محصولات این دسته روی عکس زیر کلیک کنید

پنجره کشویی یو پی وی سی

پنجره لولایی تک حالته

پنجره لولایی تک حالته نوعی از پنجره می باشد که در ابعاد و تیپ های مختلف قابل تولید و عرضه می باشد این پنجره یکی از متداول ترین و پر فروش ترین نوع پنجره از لحاظ  کاربرد و قیمت مناسب می باشد. این نوع بازشوها شکلی ساده از بازشو بوده و مانند پنجره های قدیمی بر روی محور عمودی دارای بازشو ۱۸۰ درجه میباشد بازشوی تک حالته نسبت به سایر بازشوها دارای مکانیسم ساده ای میباشد . بازشوی پنجره به نحوی به قاب پنجره متصل است که پس از بسته شدن پنجره حداکثری عایق بودن در مقابل اتلاف انرژی و ورود آلودگی صوتی را به وجود می آورد .

برای مشاهده پنجره های upvc لولایی روی عکس زیر کلیک کنید

تک حالته مقاله

 

پنجره لولایی دوحالته

پنجره لولایی دوحالته نوعی از پنجره لولایی بوده که قابلیت بازشو به دو صورت یا از دوجهت را برای مصرف کننده به همراه دارد . بدین صورت که غلاوه بر حالت لولایی (turn) یا همان گردش افقی کاربر می تواند توسط چرخش دستیگره به سمت بالا بازشو مورد نظر را فقط از قسمت بالا به صورت عمودی یا کلنگی (tilt) باز کند که این قابلیت بسیار مورد پسند مصرف کننده قرار گرفته است.

مزیت این قابلیت بازشدن محدود از بالا به صورت 10 درجه و عدم مزاحمت برای پرده یا فضای داخلی می باشد .

این سیستم جایگزین بسیار مناسبی برای پنجره های کشویی قدیمی بوده که از آب بندی و هوا بندی مناسبی برخوردار نبودند

جهت مشاهده پنجره های دوحالته مجتمع کسری روی عکس زیر کلیک کنید

پنجره دوحالته یو پی وی سی

پنجره سایبانی

این مدل از پنجره یکی از مدل های پرطرفدار در کشور های غربی است بیشتر در مکان هایی است که تمایل دارند فضای داخلی جلوی پنجره گرفته نشود که به صورت بازشو ار بالا و پایین بوده که به سمت داخل یا بیرون هدایت می شود

تفاوت این پنجره با سیستم کلنگی تنظیم زاویه دلخواه و عدم محدودیت زاویه بازشو می باشد

برای مشاهده پنجره های سایبانی گروه کسری روی عکس زیر کلیک کنید 

پنجره سایبانی یو پی وی سی

پنجره کلنگی tilt سرویسی

این پنجره upvc به کمک لولاهایی که در پایین لنگه بازشو نصب می شود از بالا باز می شود
میزان درجه ای که این پنجره باز می شود بالاترین میزان تهویه هوا را به وجود می آورد. بازشوی پنجره به نحوی به قاب پنجره متصل است که پس از بسته شدن پنجره حداکثری عایق بودن در مقابل اتلاف انرژی و ورود آلودگی صوتی را به وجود می آورد
استفاده رایج از این پنجره مربوط به سرویس های بهداشتی و حمام است. در این فضاها دید به بیرون اهمیتی ندارد و تنها ورود نور و تهویه هوا مهم است. معمولا این پنجره ها در اندازه های کوچک ساخته می شود و خروج بخار هوا را به راحتی ممکن می سازد.

برای مشاهده و خرید این سری از محصولات گروه کسری روی عکس زیر کلیک کنید 

پنجره سرویسی دوجداره

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.