مقالات, مقالات در و پنجره

پنجره یو پی وی سی بهتر است یا آلومینیومی؟

پنجره یو پی وی سی

پنجره یو پی وی سی بهتر است یا آلومینیومی؟

همان طور که میدانید upvc ماده قوی و مستحکمی است و برای ساخت درب و پنجره یو پی وی سی استفاده میشود. اما سوال اینجاست که ما برای چه باید به جای پنجره های آلومینیومی از پنجره های دوجداره(upvc)استفاده کنیم. در زیر برخی از ویژگی هایی که مارا وادار به استفاده از پنجره های upvc میکند را نام میبریم:

1-عایق بودن:

آلومینیوم حرارت را از خود عبورمی دهد و رسانای گرماست. سازندگان پنجره های آلومینیومی برای رفع این مشکل از ماده ای به نام (ترمال بریک) به فریم پنجره اضافه میکنند.درست است که این ماده باعث افزایش عایق در پنجره می شود ولی از مضرات آن می توان به عدم یکپارچگی فریم و افزایش قیمت پنجره اشاره کرد.

 

برای اطلاع از قیمت ها کلیک کنید

تصویر پنجره upvcبا ایمپلنت مشکی

2-مقاومت:

در پنجره های آلومینیومی پوسیدگی و خوردگی وجود دارد که به مرور زمان باعث تغییر رنگ و همینطور تخریب ظاهر ساختمان می شود. همچنین در شرایط آب و هوایی مختلف امکان شکستن بخش آلومینیومی پنجره وجود دارد.علاوه بر این موارد پنجره های آلومینیومی از خود مقاومت کمی نسبت به آلودگی های طبیعی نظیر گاز های سمی و ذرات معلق هوا و کود های شیمیایی و…. نشان میدهد. از طرفی جنس رسانای پنجره های آلومینیومی باعث افزایش میزان میعان در سطح خانه میشود.اما در مقابل تمام موارد بالا پنجره های دوجداره (upvc) فاقد هرگونه پوسیدگی و خوردگی است.از آنجا که قطعات پنجره های دوجداره(upvc) با بست های مکانیکی متصل میشوند مقاومت بالاتری نسبت به پنجره های آلومینیومی دارند.

3-زیبایی :

بر خلاف پنجره های آلومینیومی که فاقد ظاهر زیبا میباشند پنجره های دوجداره (upvc) دارای ظاهری زیبا هستند.علاوه بر آن روکش های لمینتی طرح دار پنجره های دوجداره(upvc)هم جلوه ی زیبایی به آنها میدهد و هم باعث مقاومت بیشتر آنها میشود.

پنجره یو پی وی سی

4-مقاومت در برابر آتش سوزی :

نکته قابل توجه درباره ی پنجره های دوجداره(upvc) مقاومت در برابر آتش سوزی و جلوگیری از افزایش آتش است که در پنجره های آلومینیومی به چشم نمیخورد.

5-حفاظت از محیط زیست:

تصور اشتباهی که در باره ی پنجره های آلومینیومی وجود دارد این است که پنجره های آلومینیومی از محیط زیست محافظت میکنند و کمتر باعث تخریب طبیعت میشوند درحالی که این تصور کاملا اشتباه است زیرا در تمامی مراحل تولید پنجره های آلومینیومی از مواد شیمیایی سمی استفاده میشود که سازمان جهانی بهداشت این مواد را سرطان زا معرفی کرده است اما پنجره های دوجداره (upvc)از ماده ی upvc استفاده میشود که مواد سمی و زائد تولید نمیکنند.

پنجره یو پی وی سی

مزایای استفاده از در و پنجره های upvc را در مقالات دیگر ذکر کردیم(برای مشاهده کلیک کنید).

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.