مقالات, مقالات در و پنجره

تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره upvc

پنجره دوجداره و سه جداره

تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره upvc

به دنبال پیدایش پنجره دوجداره upvc ، پنجره سه جداره یو پی وی سی نیز طراحی گردید .

دلیل و هدف وجودی این نوع از پنجره‌ها همانطور که از نامش پیداست درصد صداگیری بیشتر می‌باشد.

البته این نوع از پنجره‌ها بیشتر مصرف صنعتی داشته و در مواردی استفاده می‌گردد که محیط دارای آلایندگی صوتی بسیار بالایی می‌باشد .

البته در مواردی هم که ما نیاز به استفاده از پروفیل upvc با ضخامت بالاتری داریم نیز استفاده می‌گردند. پنجره یو پی وی سی سه جداره دارای پروفیل ضخیم‌ تر و با تعداد کانال‌ های داخلی بیشتری است . این امر به ما این امکان را می‌دهد که از شیشه سه جداره و یا از شیشه دو جداره با ضخامت بالاتری استفاده کنیم . پنجره دوجداره و سه جداره را در ادامه بیشتر می شناسیم.

شیشه سه جداره

شاید اساسی ‌ترین سؤال این باشد که آیا پنجره‌های سه جداره upvc دو برابر پنجره دو جداره یو پی وی سی مانع آلودگی صوتی می‌شوند ؟

جواب سوال این است که کارایی این پنجره‌ ها در برخی مواقع چند برابر پنجره دو جداره upvc می‌باشد. برای استفاده از این پنجره حتماً بایستی محل کارشناسی دقیق شود تا بتوان بالاترین کارایی را از بکار گیری آن کسب کرد. برای پروفیل این نوع پنجره‌ها بعضی از کارخانه‌های تولید کننده پروفیل یو پی وی سی اقدام به تولید کرده اندکه بسته به بضاعت فنی هر کارخانه دارای کیفیت‌های متفاوتی است . ولی می‌توان توصیه کرد که برای بکارگیری پنجره‌های سه جداره بهتر است که از پروفیل‌هایی با کانالهای ۵ یا بیشتر استفاده گردد .

شیشه دوجداره

بطور کلی انتخاب نوع پنجره اعم از دو جداره و یا سه جداره یو پی وی سی یک بخش مهم از کار می‌باشد.

ولی بایستی توجه داشت پنجره دوجداره یو پی وی سی زمانی کارایی ۱۰۰% خواهد داشت که کلیه پنجره‌های محل دو جداره گردد.

البته استفاده از پنجره های سه جداره مشکلاتی نیز به همراه دارد . برای مثال سنگینی این پنجره ها وزن سازه را افزایش می دهد . در صورت نصب ناقص یا کیفیت پایین یراق آلات امکان شکستگی باز شو پنجره یا در آمدن پنجره وجود دارد . همچنین هزینه بالاتری نسبت به پنجره دوجداره متحمل می شوید .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.