مقالات, مقالات در و پنجره

چرا پنجره دوجداره بخار می کند ؟

بخار پنجره دوجداره

چرا پنجره دوجداره بخار می کند ؟

[su_pullquote align=”right”]یکی از مشکلاتی که اکثر مصرف کنندگان پنجره های یو پی وی سی پس از سال ها به آن برخورد می کنند بخار کردن شیشه های این پنجره ها است . [/su_pullquote]

شاید با این پدیده روبرو شده باشید که میان برخی شیشه های پنجره دوجداره، بخار آب دیده می شود و باعث تار شدن دید پنجره دوجداره یا از بین رفتن آن می شود. اما دلیل این اتفاق چیست؟ آیا مشکل از قاب پنجره است و باید آن را عوض کرد یا تنها تعویض شیشه ها کافیست؟ آیا بخار گرفتگی، تاثیری بر روی عایق حرارتی پنجره های دوجداره می گذارد یا خیر؟

بخار پنجره دوجداره

ساختار شیشه های پنجره دوجداره

پنجره دوجداره از دو لایه شیشه به هم چسبیده و مهروموم شده تشکیل شده است که بین این دو شیشه، یک فاصله وجود دارد . عایق حرارتی بدلیل وجود این فاصله ایجاد می شود. در واقع هوایی که داخل پنجره دو جداره به دام افتاده (یا گازی که داخل پنجره وجود دارد، بسته به نوع پنجره ای که سفارش داده اید معمولا گاز آرگون استفاده می شود ) یک مانع ایجاد می کند و اجازه ورود و خروج هوای گرم و یا سرد را نمی دهد.

بخار پنجره دوجداره

دلایل عرق کردن شیشه

درصورتی که مهر و موم شیشه بشکند، یا بنا به هر دلیلی، در داخل کارخانه، پنجره به درستی مهر و موم نشده باشد، چگالش اتفاق می افتد و در نتیجه، بخار در داخل پنجره ایجاد می شود. شکسته شدن مهر و موم پنجره دوجداره، به دلایل مختلفی می تواند اتفاق بیفتد. اما اصلی ترین دلیل آن، فرسودگی پنجره به دلیل گذشت زمان و یا نحوه ساخت آن است. البته پروفیل های مرغوب بازار 15 الی 20 سال گارانتی دارند. مهر و موم پنجره دوجداره، همیشگی نیست. حتی مواد شیمیایی که هنگام تمیز کردن خانه با مهر و موم پنجره در تماس است نیز می تواند باعث شکست مهروموم پنجره دو جداره شود.

اگر پنجره شما، بخار گرفته است، باید بدانید که شما عایق حرارتی را که پنجره برایتان تامین می کرد را از دست داده اید. به همین دلیل، گرما و یا سرمای بیشتری از خانه خارج خواهد شد و در نتیجه، قبض های شما نیز سنگین تر خواهند شد.

پس باید هر چه سریعتر برای تعویض شیشه پنجره دوجداره خودتان اقدام کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.