مقالات, مقالات در و پنجره

پروفیل یو پی وی سی وین تک

پروفیل یو پی وی سی وین تک

پروفیل یو پی وی سی وین تک

در هنگام ساخت درب و پنجره های دو یا سه جداره، قاب به وسیله ی پروفیل های پی وی سی (PVC) و یا یو پی وی سی  (uPVC) را می سازند. شرکت وین تک یکی از بنام ترین و بزرگترین تولیدکنندگان پروفیل های یو پی وی سی در ایران می باشد؛ که البته در کشورهای دیگری نیز فعالیت می کند. شرکت وین تک در زمینه ی تولید محصولات پلیمری، یکی از شرکت های پیشرو است. پروفیل های یو پی وی سی و همچنین شرکت تولیدی وین تک را در ادامه معرفی می می کنیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

شرکت تولید کننده یو پی وی سی وین تک

گروه شرکت های ADO از ترکیه با دفتر مرکزی آنتالیا، کارخانجات تولیدی در کشورهای متنوعی از جمله ایران دارد. این گروه فعالیت خود را از سال های دور (سال ۱۹۵۶ میلادی) در زمینه ی تولید لاستیک ها آغاز کرد. زمینه ی فعالیت گروه ADO روز به روز افزایش یافته و اکنون در سه قاره ی اروپا، آسیا و آفریقا و در ۸ کشور (ترکیه، آلمان، روسیه، ایران، اکراین، آذربایجان، تونس و هندوستان) فعالیت دارند. کارخانجات وین تک در زمینه های مختلفی بخصوص در موارد ساختمانی مانند تولید سیمان، انواع پروفیل درب و پنجره های یو پی وی سی، یراق آلات، مواد کامپوزیتی، قالب های بتنی، پوشش های سالنی و … فعالیت دارند. زمینه فعالیت این گروه تنها به موارد ساختمان سازی محدود نشده و در صنعت نیروگاهی، معدنی و فرآورده های معدنی، مسکن و … نیز فعالیت دارند.

پروفیل های یو پی وی سی وین تک

حروف اول ترکیب پلیمری unplasticised polyvinyl chloride را به اختصار یو پی وی سی یا در برخی موارد پی وی سی یو (PVCu) می نامند. پنجره های یو پی وی سی از مقاطع پروفیلی ساخته می شوند؛ که برش خورده و شکل پنجره را می سازند. این پروفیل های از پی وی سی ذوب شده و تحت فشار در قالبی دقیق ساخته می شوند. مواد پیش از سرد شدن کامل به طول های مورد نیاز بریده می شوند. صافی سطح، تراکم و مستقیم بودن پروفیل با مشخصات طراحی پروفیل و ابزار به دست می آید.

پنجره هایی که از پروفیل های یو پی وی سی بهره می گیرند، از کنار هم قرار دادن پروفیل های بریده شده ساخته شده اند. جهت اتصال کامل این پروفیل ها از جوش گرمایی یا اتصالات بخصوص استفاده می شود. مقاطع تقویت کننده ی آلومینیومی یا فولادی درون پروفیل های یو پی وی سی به مقدار و شکل مورد نیاز مصرف می شوند تا به پروفیل ها استحکام بیشتری ببخشند.

افزودنی های یو پی وی سی

اگر چه یو پی وی سی ها بر پایه ی پلیمر کلراید پلی وینیل ساخته شده اند؛ با این حال، برای آنکه بتوانند در پنجره ها مصرف شوند، مقادیری مواد افزوده و تثبیت کننده نیاز دارند. افزودنی های تثبیت کننده ی مخصوص ضد اشعه ی فرا بنفش و گرما جزئی اصلی در فرمول پی وی سی است که توسط تولیدکنندگان پنجره های یو پی وی سی مورد استفاده قرار می گیرند.

یو پی وی سی (upvc) سخت و غیر قابل انعطاف هستند. در حقیقت آنها فرمی مقاوم از پی وی سی ها شناخته می شوند که اغلب در کارهای ساختمانی مانند قاب درب و پنجره ها، لوله های آب و … استفاده می شوند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.